SHOPPING OCH BIO

Idag hade vi en bra fördelning på våra uppgifter.
Jag gick på bio medan Sara shoppade. 
Det finns inga shoppingcenter i FLorida Keys så vi åkte upp till Miami för att handla lite till. Jag såg väl så där fram emot det. Hade inget jag behövde och resväskan är redan full. Men Sara ville åka så då åkte jag givetvis med. 
Men stor lycka när vi upptäckte att det fanns en stor biograf inne i det enorma köpcentrat. Så under tiden Sara gick lös i butikerna hade jag roligt på Sonic The Hedgehog.
Det är lite billigare att gå bio här men popcorn och dricka är jättedyrt. Så det gäller att njuta av dem. Filmen var jättemysig och jag fick en trevlig stund. Hemma kan jag få en hel del rabatt eftersom jag är där varje vecka. Billigare filmer och popcorn. Men tydligen så var jag trevlig så jag fick det här också. Jag kunde välja mellan två visningar av samma film. En vanlig där du bara sitter rätt upp och ner och tittar och en där det är rörelseeffekter i stolen. Den skulle kosta 100 kr mer i pris så jag tackade nej. Hon som sålde biljetten sa något när hon gav mig biljetten men jag hörde inte vad. Det visade sig att hon sålt, till det låga priset, mig biljett till den visningen med rörelseeffekter. För så fort det blev lite action i filmen så började stolen skaka och  vibrera. Lite distraherande till en början och sedan ok. Inget jag hade betalt hundra kronor extra för att få uppleva. Men till det billigare priset var det godkänt.
 
Efter filmen skulle jag försöka hitta Sara. Vilket inte var lätt. Det enorma köpcentrat var packat med folk. Det var som att vandra runt i en myrstack. Tack o lov att vi skaffat amerikanska simkort och kunde komunicera med varandar på så sätt. Annars hade jag vandrat runt där än.
I Miami bor det säkert mer kubaner än det gör i hela Kuba och 90% av alla som var på Dolphin Mall och antingen jobbade eller var där och shoppade var latinos. Det var knappt att personalen talade engelska. Det gjorde det hela lite jobbigt när man skulle fråga om något eller ville ha råd. 
Men Sara lyckades hitta en massor och jag hittade nya skor. Sedan ville vi bara tillbaka till lugnet på vårt härliga hotell. Med endast tjugotre rum är det litet och lugnt.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0